Заливка підлоги бетоном в гаражі – як зробити правильно своїми руками

Зміст:

Вимоги до підлоги гаража
Особливості бетонної підлоги
Конструкція бетонної підлоги
Підготовка основи
Монтаж гідроізоляції
Заливка чорнової підлоги
Утеплення підлоги
Фінішна стяжка
Рекомендації із заливки підлоги

Гараж – це місце, яке рано чи пізно з'являється у будь-якого власника автомобіля. У гаражі машина залишається на ніч, приводиться в порядок і обслуговується, й часу там часто доводиться проводити чимало. Все це підводить до висновку про те, що гараж повинен бути якоюсь мірою комфортним, щоб у ньому можна було без проблем здійснювати будь-які роботи та не переживати про збереження свого автомобіля.


Одним з необхідних елементів гаража є якісна основа. Про те, як правильно залити підлогу в гаражі бетоном, і піде мова в цій статті.

Вимоги до підлоги гаража

Відразу ж потрібно відзначити, що до підлоги гаража пред'являються певні вимоги:

  1. Конструкція повинна бути негорючою.
  2. Підлога не повинна пропускати вологу в приміщення.
  3. Підлога повинна бути достатньо надійною і довговічною.
  4. Покриття повинне добре витримувати високі навантаження і вплив агресивних хімічних речовин.


До переліку обов'язкових вимог завжди можна додати й кілька індивідуальних пунктів, наприклад, пов'язаних із зовнішнім виглядом.

На сьогодні існує маса підлогових покриттів, але явним лідером, причому з великим відривом від конкурентів, є звичайна заливка підлоги бетоном в гаражі, що відповідає всім вимогам.

Особливості бетонної підлоги

Бетонна підлога – це проста та цікава конструкція, що має свої особливості. Потрібно розуміти, що використовувати бетон можна далеко не у всіх випадках: наприклад, при великому нахилі поверхні, або якщо рівень ґрунтових вод під гаражем дуже високий.

Явним недоліком бетону є погане утримання тепла: в зимовий час бетонна підлога абсолютно не буде зберігати тепло, і цю проблему доведеться вирішувати. Крім того, бетон, хоч і витримує серйозні навантаження, дуже легко стирається до пилового стану, тому атмосфера в гаражі буде постійно наповнена бетонним пилом. Частково ця проблема нівелюється, якщо правильно підібрана марка бетону для заливки підлоги в гаражі, але повністю позбутися цієї проблеми не вдасться.


Бетон відрізняється ще й тим, що в нього добре вбирається бруд, масло, бензин й інші речовини, які завжди є в гаражі. Мало того, що це не гарно і не гігієнічно, так до літаючого в повітрі пилу ще й буде домішуватися стійкий запах цих речовин.

Втім, цих недоліків можна уникнути або принаймні знизити ступінь їх прояву. Для цього досить дотримуватися технології заливання бетонної підлоги, про яку піде мова далі.

Конструкція бетонної підлоги


Порада: Використовуйте наші будівельні калькулятори онлайн, і ви виконаєте розрахунки будівельних матеріалів або конструкцій швидко та точно.

Оптимальний варіант конструкції підлоги в гаражі – це суцільна залізобетонна плита, укладена прямо на базову поверхню. Звичайно, вартість робіт, включаючи оренду піднімного крана, наймання кількох працівників і доставлення плити, буде досить високою, але такий варіант буде найлегшим і швидким.

Щоб заощадити, можна виконати всі роботи самостійно. Переваги такого підходу очевидні, як і його головний недолік – зусиль і часу доведеться витратити досить багато. Крім того, якість заливки в такому випадку буде прямо залежати від грамотності проведення всіх етапів роботи.


Бетон в гаражі зазвичай заливається прямо поверх ґрунту. Тут є два обмеження:

  1. Якщо гараж розташований занадто низько, то існує великий ризик підтоплення ґрунтовими водами. У такому разі заливати бетон прямо на ґрунт не можна: найближчим часом покриття прийде в непридатність.
  2. Якщо базова поверхня розташована під великим кутом, то доведеться облаштовувати цокольне покриття і всі супутні конструкції.

Якщо вдалося мінімізувати вплив цих факторів, то можна займатися заливкою бетону.


У конструкцію бетонної підлоги входить кілька шарів:

  • Гравійний;
  • Піщаний;
  • Армований бетон;
  • Гідроізоляційний шар;
  • Шар утеплювального матеріалу;
  • Чистова стяжка підлоги.

Облаштовувати підлогу з бетону потрібно послідовно, щоб вийшло максимально якісне покриття.

Підготовка основи

Першою чергою готується основа. Для цього потрібно викопати яму, видалити весь розпушений ґрунт і облаштувати невелику піщано-гравійну подушку. Щоб зробити це, дно ями трамбується і замазується глиною. Далі зверху насипається гравійний шар, товщина якого варіюється в межах від 30 до 80 см.


Вирівнявши шар гравію, потрібно видалити самі великі фрагменти, що залишилися на поверхні, після чого поверхня ще раз трамбується і засипається шаром піску товщиною близько 10 см.

Монтаж гідроізоляції

Наступний крок – облаштування гідроізоляції. На ринку можна знайти безліч сучасних матеріалів, але найбільш дешевою і досить ефективною є звичайна поліетиленова плівка. Її потрібно укласти на підлогу, застеливши всю її поверхню. У місцях стикування плівку потрібно укладати з напуском, щоб не було щілин, через які буде проходити волога.


Втім, щоб досягти повної герметичності гідроізоляційного шару, необхідно всі стики заклеїти будівельним скотчем або аналогічним матеріалом. Крім того, плівку потрібно розташовувати так, щоб був ще й напуск на стіни: за рахунок такої укладки волога з ґрунту зовсім не зможе проникати в приміщення.

Заливка чорнової підлоги

Після укладання гідроізоляції потрібно облаштувати чорнову підлогу, який є основним і найбільш міцним шаром конструкції. Для створення даного шару потрібно виконати заливку армованим бетоном. Для його створення потрібна металева сітка з квадратними осередками розміром 10х10 см і сталевий прут діаметром близько 7 мм. Сітка буде встановлюватися на дно конструкції, але тільки після створення опалубки.

Облаштування опалубки залежить від розмірів приміщення і підготовленої ями. Якщо гараж не відрізняється великою площею, то цілком достатньо буде суцільної опалубки, встановленої по периметру. Сітку в невеликому приміщенні можна викладати на всю поверхню цілком.


У великому гаражі найкраще підійде квадратна опалубка, яка буде рівномірно розподілена по всій площі. В такому випадку буде набагато зручніше регулювати висоту чорнової підлоги та рівномірно виконувати заливку бетону, а сітку необхідно розміщувати всередині кожної секції опалубки.

У будь-якому випадку, завершивши встановлення опалубки, потрібно заливати в неї розчин і розрівнювати його правилом. Коли розчин охолоне, всі елементи опалубки видаляються, а проміжки, що залишилися, заповнюють розчином і вирівнюються за іншим рівнем. Знаючи, як вирівняти підлогу в гаражі своїми руками, можна заощадити чимало грошей.

Важливо знати про те, як робити розчин для стяжки. Оптимальна пропорція – 1:3:3 (цемент, просіяний пісок і щебінь). Дуже часто виникає питання про те, якою маркою бетону залити підлогу в гаражі, щоб вона вийшла максимально якісною. Фахівці рекомендують використовувати марку не менше 400 М: тоді характеристики підлоги будуть прийнятними.


Замішуючи розчин, потрібно «вгадати» потрібну кількість води, щоб отримана консистенція була не надто рідкою, але й не занадто сухою. Правильно замішаний розчин дозволить уникнути проблем, пов'язаних з порожнечами в бетонній стяжці.

Після заливки підлогу залишається лише висушити, і цей процес теж потребує уваги. Залиту чорнову підлогу потрібно накрити герметичною плівкою. На наступний день плівку потрібно зняти, щоб злегка зволожити бетон. Цей крок потрібно повторювати протягом декількох тижнів, щоб стяжка могла повністю висохнути, і тільки після цього можна продовжувати роботу. Читайте також: "Як залити підлогу в гаражі своїми руками - інструкція".

Утеплення підлоги

Взагалі, утеплювальний шар при облаштуванні підлоги гаража укладати не обов'язково: наприклад, якщо приміщення не опалюється, то утеплення буде просто марним. Але якщо гараж в зимовий час топиться, то його доведеться утеплювати, щоб уникнути теплових втрат.

Як утеплювач для гаража найчастіше використовується пінополістирол. Перед монтажем утеплення на підлогу укладається рулонний пенофол, причому сторона з фольгою повинна знаходитися з верхньої сторони. Далі пенофол накривається утеплювачем, який фіксується відповідними кріпильними елементами.

Фінішна стяжка

Останній крок – створення чистової стяжки. На утеплювальному шарі встановлюється армувальна сітка, на якій потрібно закріпити маяки для визначення рівня (прочитайте: "Як зробити стяжку підлоги в гаражі своїми руками"). Рівень чистової підлоги бажано виставити таким чином, щоб утворився мінімальний ухил у бік воріт: в такому випадку будь-яка рідина, що потрапила на підлогу гаража, буде витікати за його межі.

Чистова стяжка в гаражі облаштовується за такою самою технологією, як і чорнова. Висота фінального шару зазвичай становить близько 30-50 см.

Рекомендації із заливки підлоги

Перед тим, як залити підлогу в гаражі бетоном, варто вивчити наступні рекомендації, що дозволяють зробити максимально якісне та надійне покриття:

  1. Фінальну стяжку варто покрити фарбою, призначеною для бетонного покриття (детальніше: "Фарбування бетонної підлоги – чим і як краще це робити"). Фарба запобіжить стиранню стяжки, але її вистачить ненадовго, тому підлогу гаража доведеться фарбувати не рідше одного разу на рік.
  2. Замість фарби можна використовувати зміцнювальні склади, які потрібно втерти в фінальну стяжку до її повного застигання. Використання таких складів дозволяє істотно збільшити міцність бетонної підлоги.
  3. Збільшити міцність бетонної стяжки та поліпшити її візуальні якості дозволяють топпінг-системи. Додаючи їх у розчин можна підвищити довговічність підлог з бетону. Нанесення такого матеріалу повинно виконуватися пошарово, причому кожен раз доведеться чекати, поки нижній шар повністю застигне.
  4. Після нанесення кожного шару матеріалу стяжці потрібно дати час висохнути. Часу на застигання бетону піде чимало, але його якість в такому випадку буде набагато вище. Читайте також: "Як зробити бетонування підлоги в гаражі своїми руками".

Висновок

Бетонна заливка підлоги в гаражі своїми руками – це гарне і надійне рішення. Звичайно, доведеться витратити час, щоб розібратися з усіма моментами, вирішити, яким бетоном залити підлогу в гаражі, як правильно проводити всі роботи й т. д. Роботи з облаштування теж займуть чимало часу, але якісне і міцне покриття того варто.