Зміст:
Види підлоги для гаража
Будівництво свого гаража - процес відповідальний, адже від його результату залежить збереження автомобіля і зручність його використання. Неправильне облаштування одного з конструктивних елементів гаража може привести до постійної вологості, виникнення пилу або подальшої деформації.
Особливу увагу потрібно приділити підлозі, адже на неї припадає велика частина навантаження. Існує кілька конструкцій підлоги для гаража, і кожна має свої особливості. Про те, як зробити підлогу в гаражі своїми руками, і піде мова в цій статті.
Щоб знати, як правильно зробити підлогу в гаражі, потрібно розібратися з матеріалами, які для цього будуть використовуватися – від них безпосередньо залежить технологія створення підлоги.
Підлога для гаража може мати різну конструкцію, серед яких виділяються наступні:
Щоб розуміти, як зробити підлогу в гаражі своїми руками, використовуючи будь-яку з представлених схем, потрібно поговорити про кожну з них детальніше. Читайте також: "Яку підлогу краще зробити в гаражі – вибираємо матеріал для підлоги".
Земляна підлога – це найпростіша та дешева конструкція підлоги для гаража. Витрати будуть невеликими, але за це доведеться заплатити вкрай низькою стійкістю покриття до будь-яких пошкоджень і відсутністю вологостійкості. До того ж для облаштування земляної підлоги будуть потрібні деякі зусилля, а результат роботи навряд чи окупить витрачений час.
Як правило, земляні підлоги використовуються в якості тимчасових рішень (наприклад, щоб зібрати необхідну суму для створення якісного покриття). Непоганим рішенням така конструкція підлог у гаражах може бути лише в тому випадку, якщо гаражі використовуються дуже рідко.
Алгоритм створення земляного покриття виглядає наступним чином:
УВАГА!
Не робіть ПОМИЛОК у розрахунку!
Використовуйте будівельні калькулятори онлайн - розрахунок будівельних матеріалів та конструкцій для ремонту і будівництва швидко та точно.
Підлога з дерева в гаражі – це досить екзотична конструкція, яку можна побачити вкрай рідко. Дивного мало: низька міцність, недовговічність матеріалу і відмінна займистість говорять про те, що дерев'яні підлоги в гаражі не відповідають пропонованим до підлогового покриття вимогам.
Втім, у дерев'яних конструкцій є і свої плюси: невелика вартість матеріалів, екологічність матеріалу і простий монтаж.
Щоб облаштувати дерев'яну підлогу, потрібно скористатися наступним алгоритмом:
Наливні підлоги являють собою досить дорогу, але виправдану конструкцію. Така підлога може прослужити не один десяток років, не викликаючи при цьому ніяких нарікань. Наливна підлога не горить, має відмінні характеристики та ідеально гладку поверхню.
При облаштуванні підлоги в гаражі зазвичай використовують склади на основі епоксидної смоли або поліуретану.
Монтаж наливних підлог досить простий і полягає в парі простих етапів:
Експлуатація наливної підлоги можлива приблизно через три тижні – саме стільки часу потрібно на застигання суміші. Щоб поліпшити візуальні якості наливної підлоги, можна скористатися спеціальними декоративними елементами, які розсипаються по підлозі під час заливки.
Будучи одним з найдорожчих підлогових покриттів для гаража, плиткова підлога має ряд позитивних якостей, серед яких можна виділити чудові візуальні якості, легке прибирання і практично повну відсутність пилу.
Крім високої вартості, мінусом плитки є той факт, що укладати її в гаражі рекомендується не відразу, а через пару років після будівництва гаража – у такому разі керамічна плитка для підлоги в гаражі не буде деформуватися.
Вибираючи плитку, потрібно звернути увагу на її клас зносостійкості – він повинен бути не менше 5, інакше матеріал швидко прийде в непридатність і почне порошити. Крім того, при відсутності опалення в гаражі варто підбирати плитку, яка має гарний опір до низьких температур. Також часто роблять теплу підлогу в гаражі своїми руками, що дуже зручно і практично.
Послідовність дій при укладанні плитки виглядає наступним чином:
Бетонна стяжка – це найпоширеніша конструкція підлоги в гаражах. Її популярність обумовлюється масою позитивних якостей, властивих бетонній підлозі: негорючість, висока міцність, стійкість до різних агресивних засобів і довговічність.
У бетонних конструкцій є один серйозний недолік, що полягає в слабкій вологостійкості. Цей аспект досить неприємний, але його можна усунути в процесі створення бетонної підлоги.
Процес облаштування підлоги з бетону охоплює кілька етапів:
Роботи з облаштування бетонного покриття можна проводити лише після будівництва стін і даху гаража.
На етапі створення котловану необхідно визначитися з тим, чи буде в гаражі оглядова яма: далеко не всі водії займаються ремонтом автомобіля у своєму гаражі, тому це питання має вирішуватися індивідуально. Крім того, яму не можна влаштовувати на ділянках, де рівень ґрунтових вод доходить до позначки у 2,5 м. Читайте також: "Влаштування і ремонт підлоги в гаражі своїми руками".
Якщо яма все ж потрібна, то потрібно визначитися з її місцем розташування та підготувати котлован. Розміри котловану будуть виглядати наступним чином:
Зазначивши розміри котловану на землі, можна приступати до викопування ями (розрахунок об'єму котловану - калькулятор). Під час цього процесу потрібно постаратися зробити так, щоб стінки ями були максимально рівними та вертикальними.
Коли весь ґрунт з ями вийнято, підлогу потрібно втрамбувати, засипати невеликим шаром піску і знову утрамбувати. Ущільнена поверхня зверху накривається руберойдом, який повинен заходити на стіни з невеликим напуском.
Руберойд потрібно залити шаром бетону товщиною близько 10 см. Залитий розчин потрібно вирівняти та залишити до повного застигання. Накривати оглядову яму на період застигання бетону не потрібно.
Дочекавшись застигання бетону на дні ями, можна приступити до укладання стін. Як правило, для цього використовується червона цегла та газобетонні блоки. Викладати стіни потрібно рядами по всьому периметру, а не по одній стіні з кожної сторони.
Перший ряд укладається за рівнем так, щоб відстань між ґрунтом і цеглою становило близько 20 см. Надлишки розчину, видавленого цеглою, потрібно відразу ж прибирати, щоб надалі не доводилося прибирати застиглий бетон.
Подальші ряди потрібно викладати так, щоб вертикальні шви зміщувалися – така конструкція підвищує міцність стін. При укладанні варто перевіряти рівень стіни через кожні 2-3 ряди, щоб конструкція залишилася рівною. Також бажано укладати конструкцію у кілька підходів, по 5-6 рядів за один раз.
Останній ряд кладки повинен обов'язково бути приблизно на 6-7 см нижче порога. Поверх цього ряду пізніше буде встановлено металевий куточок, причому він не повинен бути вище, ніж поверхню підлоги.
Через пару-трійку днів можна зайнятися гідроізоляцією стінок ями з зовнішньої сторони. Спочатку поверхня стін ґрунтується і її залишають на деякий час для засихання. Після цього потрібно розігріти бітумну мастику і щільним валиком з довгою ручкою, яким виконується і попередня операція, нанести її на стіни.
Вільний простір за стінами можна засипати тільки після того, як мастика висохне повністю. Для заповнення порожнечі використовується ґрунт, причому його потрібно обов'язково трамбувати після засипки кожного шару, щоб уникнути просідання землі.
До підготовчих робіт можна віднести та розмітку підлоги. Для розмітки найкраще використовувати лазерний рівень, а при його відсутності можна скористатися водяним.
В останньому випадку процес буде виглядати так:
Закінчивши з розміткою, потрібно зайнятися підготовкою основи. В першу чергу прибирається сміття, зайвий ґрунт та інші речі, які можуть заважати роботі. Далі необхідно зняти шар ґрунту товщиною 30 см. Поверхня після цього повинна вийти рівною, тому будь-які нерівності потрібно усунути.
Ґрунт після очищення потрібно утрамбувати. Після цього на нього засипається невеликий шар піску і глини (близько 5 см), який також повинен бути утрамбований – від цього безпосередньо залежить міцність покриття.
Товщина цього шару в кінцевому підсумку буде складати близько 10 см. Якщо площа підлоги в гаражі велика, то зробити рівномірну подушку буде проблематично. Щоб полегшити завдання, можна вбити кілька дерев'яних кілків в ґрунт таким чином, щоб вони стояли рівно і відзначали необхідну висоту. Засипається гравій до верхньої точки кілочків, трамбується, після чого кілки витягуються, а утворені пустоти засипаються гравієм.
У невеликому гаражі дана операція буде виконуватися інакше. На кутах і в середині кожної стіни на висоті 10 см виставляються мітки, до рівня яких і буде засипатися гравій.
Далі буде засипатися пісок, який повинен бути попередньо очищений від будь-яких забруднень. Засипана піщана подушка повинна злегка зволожуватися, після чого її можна трамбувати. Щоб все було правильно, потрібно після засипки перевірити основу будівельним рівнем – це дозволить вчасно помітити нерівності.
На пісок висипається шар щебеню товщиною близько 5 см. Цей шар вирівнюється, прокидається піском, зволожується і трамбується. Щоб досягти максимальної міцності основи, його потрібно залити бетоном, що виготовляється в пропорції 1:3:6 (цемент, пісок і щебінь відповідно). Такий розчин дозволить належним чином вирівняти поверхню перед створенням стяжки.
Коли основа застигла, її потрібно поґрунтувати, після чого можна займатися гідроізоляцією. В якості гідроізоляційного матеріалу можна взяти будь-який рулонний матеріал – поліетиленову плівку, руберойд, рідку гуму або інший аналогічний матеріал. Обов'язкове правило укладання гідроізоляційного шару – матеріал повинен заходити на стінку хоча б на 10 см, щоб запобігти потраплянню вологи в товщу бетону.
Безпосередньо перед заливкою потрібно виконати армування підлоги в гаражі, для чого використовується металева сітка з вічками 10х10 см. Укладати сітку потрібно так, щоб відстань від неї до будь-яких об'єктів становило близько п'яти сантиметрів. Крім того, арматура для підлоги в гаражі укладається не на базову поверхню, а злегка над нею, тому під прутами ставляться невеликі підпори.
Перед остаточною заливкою необхідно виконати ще одну невеличку роботу – виставити маяки, які дозволяють зробити бетонне покриття рівним. В якості маяків найкраще підійдуть сталеві труби малого діаметра. Щоб закріпити напрямні, використовується звичайний розчин, а труби змащуються маслом.
Встановлювати маяки потрібно рівно і горизонтально, з відстанню між рядами близько 1,5 м. Далі вздовж стін на підлогу накидається кілька купок розчину, на які укладається труба. Її треба вирівняти по горизонтальному і вертикальному рівню. Точно так само укладаються й інші труби.
При заливці потрібно не забути про необхідність зазорів між стяжкою і стінами – це компенсаційний зазор товщиною 1-2 см, який заповнюється демпферною стрічкою і запобігає руйнуванню покриття. На цьому етапі споруджується металевий каркас для оглядової ями.
Сама заливка при наявності маяків, виставлених за рівнем, виконується досить просто: розчин заливається між маяками з невеликим запасом і вирівнюється правилом, під час чого видаляються надлишки розчину.
Приблизно через добу після заливки стяжки потрібно витягти напрямні та заповнити розчином місце, що залишилося. Висихаючу бетонну підлогу бажано регулярно зволожувати. Експлуатація бетонного покриття можлива тільки через місяць – зазвичай саме такий термін потрібен на те, щоб бетон повністю застиг.