Зміст:
Основні причини деформації бетонної основи
Підлогове покриття гаража постійно відчуває підвищене навантаження, тому через певний час воно може деформуватися і руйнуватися. Навіть звичайна бетонна підлога схильна до даних процесів. Відремонтувати таку поверхню можна самостійно, якщо слідувати порадам та інструкціям. У статті докладно описаний ремонт підлоги в гаражі та причини виникнення дефектів на поверхні.
Головна причина утворення тріщин та інших дефектів, звичайно ж, полягає в нерівномірному розподілі навантаження і надмірному проникненню вологи всередину підлогового покриття гаража. У зв'язку з цим власники воліють використовувати в якості матеріалу для заливки підлоги – бетон.
Він має низьку вартість і простий спосіб заливки, що обумовлює легкість експлуатації та малий розмір витрат на відновлення.
Якщо власнику важлива естетична сторона питання, щоб підлогу можна було показати на фото для продажу або просто похвалитися новим гаражем перед друзями, то на будівельному ринку є величезна кількість різних облицювальних матеріалів і сумішей.
Правда, існують певні фактори, що впливають на експлуатаційні характеристики підлоги.
Щоб ремонт підлоги в гаражі не довелось виконувати, варто уникати:
Якщо провести огляд бетонної основи своєчасно і правильно, то можна самостійно позбутися наявних проблем, а також убезпечитися від появи нових. Стандартна процедура влаштування бетонної підлоги передбачає, що на попередньо вирівняну земляну основу буде насипано шар дрібного гравію товщиною близько 10 сантиметрів. Наступним шаром наноситься пісок тієї ж товщини.
Далі проводиться укладання гідробар'єра, для якого можна використовувати руберойд і товстий поліетилен. Тепер необхідно провести монтаж армованої сітки та залити її бетонним розчином. Поверх отриманої бетонної основи рекомендується укласти цементну стяжку з додаванням керамзиту. Таким чином власник може і самостійно провести облаштування підлоги в гаражі по ґрунту, звісно з чітким дотриманням інструкцій та рекомендацій.
Якщо при заливці бетонної підлоги працівник не буде відходити від технології, то і дефектів на основі згодом буде виникати значно менше. Якщо роботу виконує спеціаліст, то про проблеми з рівнем поверхні та зовсім можна забути (прочитайте також: "Як вирівняти підлогу в гаражі – варіанти вирівнювання"). Якщо ж були виявлені мінімальні перепади товщини (до 2 сантиметрів), то можна застосувати вирівняльну суміш.
Такий склад наноситься на бетонну основу, а спеціальні добавки (пластифікатори) мінімізують ризик появи тріщин. Якщо застосовувати цей засіб, то можна не тільки вирівняти поверхню, але й усунути різні технічні дефекти: вибоїни, сколи та порожнини незначного розміру.
УВАГА!
Не робіть ПОМИЛОК у розрахунку!
Використовуйте будівельні калькулятори онлайн - розрахунок будівельних матеріалів та конструкцій для ремонту і будівництва швидко та точно.
На той випадок, якщо облаштування підлоги в гаражі не дозволяє підіймати рівень поверхні ще вище, існує метод шліфування. Шліфувальна машинка призначена для обробки поверхні. З її допомогою можна зняти дефектний шар бетону і тим самим вирівняти підлогу без нанесення спецзасобів. Звичайно ж, якщо є поглиблені вибоїни, необхідно буде використовувати герметик або смолу, щоб зробити покриття ідеально рівним.
При виявленні тріщин потрібна додаткова обробка поверхні. Стінки такої порожнини відколюються, щоб відкрити доступ до її дна. Діставшись до нижнього краю, слід її поґрунтувати, а потім заповнити цементною сумішшю з додаванням клею або спеціальних полімерів. Як тільки суміш застигне, можна вирівняти за допомогою спеціальних інструментів.
Якщо ж тріщини утворюють цілу мережу або мають кілька відгалужень, то простіше за все буде випиляти цей шматок бетону. Утворена порожнина зачищається і заливається відповідним розчином, а після висихання проводиться шліфування бетонної підлоги, як це і належить.
Як тільки обробка підлоги в гаражі завершена, на поверхню можна нанести захисний шар полімеру. Такий склад є рідиною, яка використовується як просочення для поверхневого шару бетону. Він проникає на глибину близько 5 міліметрів і підвищує міцність, не змінюючи при цьому висоту покриття.
Існує два основні різновиди просочень:
Органічний склад є абсолютно безпечним для людського здоров'я і вартість його низька. Якщо таку речовину вироблено з додаванням кольорового пігменту, то просочення може замінити фарбу, і на досить довгий період надати поверхні на глибині в декілька міліметрів характерну текстуру. Поверх кольорового просочення також може бути нанесена водовідштовхувальна або зміцнююча речовина. Читайте також: "Які підлоги краще зробити в гаражі – вибираємо матеріал для підлоги".
При використанні полімерних просочень варто дотримуватися кількох простих правил:
Також варто пам'ятати й про безпеку при використанні просочення. Варто скористатися індивідуальним засобом захисту (респіратор, рукавички), щоб не дихати неприємним запахом, що походить від розчину і не контактувати з рідиною. Хоча сертифікати якості на таку продукцію запевняють про те, що просочення є абсолютно безпечною для людини.
Багато власників, уклавши підлогу в гаражі по ґрунту, бажають також провести утеплення основи, оскільки гараж може використовуватися не тільки як приміщення для зберігання транспортного засобу. Якщо людині доводиться проводити довгий час в такій споруді, то слід подбати про встановлення комфортного температурного режиму.
Утеплення можна виконати самостійно. Для цього потрібно залити бетонну стяжку, наносячи її на шар утеплювального матеріалу: керамзит або пінопласт. У цьому випадку рівень підлоги буде піднято. Підлогу обов'язково армують спеціальною сіткою.
Поверхню необхідно створювати з характерним нахилом для того, щоб рідина, що використовується при митті автомобіля, легко відводилася в каналізацію або стічну канаву. Звісно, від попадання рідини в шар утеплювача застрахувати підлогу не можна, а тому краще не використовувати матеріали на зразок мінеральної вати.
Наступним етапом є прокладка пінопластових 10-сантиметрових плит. Укладання здійснюється безшовним методом з приклеюванням стиків між плитами. Найкраще використовувати клейку суміш, яка витримає температурні перепади. Її зазвичай застосовують для вуличних робіт. Наносити такий склад слід, як на бетонну основу, так і на плити, за допомогою шпателя із зубцями. Плити можна просто утримувати аж до висихання клею механічно натиснувши на них або зробивши отвори закріпити за допомогою дюбелів.
Далі підлога в металевому гаражі або будь-якої іншої споруди вимагає організації стяжки вже поверх плит. Тому пінопласт покривається поліетиленом для ізоляції від попадання в шар утеплювача вологи. Як вже говорилося, стяжку можна пофарбувати, або застосувати полімерне просочення. Суміш для стяжки можна доповнити гранулами екструдованого пінополістиролу.
Дана речовина, спрощена назва якої – піноплекс, дозволяє вирішити відразу кілька завдань:
Характеристики підлоги з такою стяжкою значно збільшуються, а саме зростає допустимий рівень навантаження і розширюється діапазон робочих температур.
Іншим ефективним матеріалом для підвищення характеристик утеплювального шару є пінополіуретан. Процес його додавання в стяжку дуже простий. Потрібно лише розпорошити склад і дочекатися його тужавіння. Він швидко проникає у всі порожнини та заповнює стики між плитами, а залишки на поверхні можна зрізати за допомогою будь-якого гострого предмета.
Максимальний захист досягається при облицюванні поверхні керамогранітною плиткою, укладання гумового покриття або плит ПВХ (прочитайте: "Як зробити гумову підлогу для гаража: види, переваги та недоліки"). Як вже говорилося, такі матеріали ще розв'язують питання дизайну. Приміром, керамогранітна плитка являє собою елітне покриття, яке можна виставляти на передпродажних фото або просто під час презентації будинку і прилеглих будівель гостям.