Зміст:
Вимоги до підлоги для СТО та автосервісів
Клієнти, що користуються послугами СТО, звертають увагу не лише на професіоналізм персоналу, але й на умови, в яких виконується ремонт і обслуговування транспортних засобів, і їх власників. Коли вибирається підлога для автосервісу, неодмінно враховується перелік надаваних ними послуг.
Яке підлогове покриття для автосервісу краще?
Насамперед воно повинно відповідати ряду вимог:
Вибір конструктивного рішення облаштування підлоги в автосервісах багато в чому залежить від призначення кожного приміщення і від виду робіт, які будуть в ньому проводитися. З цієї причини на окремих ділянках СТО можуть бути покладені різні поверхні. Якісні підлогові покриття в робочих зонах допомагають уникнути багатьох проблем і неприємностей, які можуть виникнути унаслідок постійного пересування автотранспорту, використання хімічних речовин, підвищеного рівня вологості та наявності пилу.
Конструктивне рішення підлогового покриття для автосервісу має кілька шарів у виді «пирога»:
Часто підстильний шар і верхнє покриття об'єднують в одному конструктивному елементі. Навантаження, що надаються на підлогу для автосервісу, бувають:
Механічні навантаження можуть бути:
УВАГА!
Не робіть ПОМИЛОК у розрахунку!
Використовуйте будівельні калькулятори онлайн - розрахунок будівельних матеріалів та конструкцій для ремонту і будівництва швидко та точно.
Якщо потрібно вибрати підлоги для автосервісу варіанти розв'язання даної проблеми можуть бути самими різними. Найчастіше підлогові покриття на СТО і майстерень роблять бетонними або з інших безшовних матеріалів (нерідко зустрічаються пластикові, гумопластикові, епоксидні, наливні самовирівнювальні поверхні).
Рідше підлоги на підприємствах автосервісу облаштовують, використовуючи рулонні матеріали, наприклад, лінолеум, релін та інші. Їх застосовують виключно в зонах, призначених для обслуговування клієнтів і в службових кімнатах для персоналу.
У виробничих приміщеннях підлогову поверхню часто роблять зі штучних елементів.
Це може бути:
У зонах, де активно пересувається транспорт, укладають покриття, що мають гарну опірність навантаженням від автомобілів. Але в місцях, де трудиться персонал, бажано влаштовувати підлоги з підігрівом. Там, де розташовуються «гарячі» зони, на яких виконуються високотемпературні роботи, повинні бути влаштовані термостійкі та жаростійкі поверхні.
У приміщеннях з найвищим рівнем вологості (на автомийках) укладають водонепроникну підлогу (детальніше: "Яка підлога для автомийки краще – види та особливості"). Тут на неї постійно впливає вода і миючі засоби. Конструкційне рішення такого підлогового покриття передбачає наявність водовідвідних лотків або водозбірних трапів, а також створення ухилу до них, який становить від 3 до 7 відсотків.
Хімічно стійкі підлоги облаштовують в акумуляторних приміщеннях СТО або місцях, де на них можливий розлив рідин, що містять агресивні хімічні компоненти.
Попри те, що підлоги найчастіше облаштовують з міцного бетону, вони швидко руйнуються під дією пально-мастильних матеріалів і шипованої гуми. Сучасною альтернативою бетонного підлогового покриття є полімерна наливна підлога для автосервісу (калькулятор наливної підлоги). Такі, як на фото, поверхні підлоги в змозі витримувати великі навантаження, вони мають високу стійкість до механічних навантажень і ударів, пожежобезпечні, стійкі до дії хімічно агресивних речовин.
В автосервісах часто в одному приміщенні виконуються різні роботи і ділянки, де вони виконуються, знаходяться в безпосередній близькості, без розділових конструкцій. Але підлоги для них потрібно робити з різних матеріалів, дотримуючись відповідних технологічних рішень.
Між відмінними за матеріалами та конструкційним рішенням поверхнями поміщають або монолітно-бетонні ребра, або оздоблюють рейками, або встановлюють куточки з металу, стійкі до корозійних процесів. У місцях, де підлога примикає до стіни або колоні, облаштовують плінтус, який виготовляється з цементно-піщаної маси. Його обробляють плиткою або дерев'яним декоративним елементом.
Підстильний шар для підлогових поверхонь роблять з урахуванням виду покриття, характеру і сили впливів, що надаються на нього, щільності ґрунту, що є основою для конструкційного рішення підлоги на СТО. На цей шар буде наноситися фінішна обробка. Як основі підлогової конструкції, йому належить розподіляти надані на нього навантаження, у тому числі від пересування важкої підіймальної техніки.
Коли ґрунт, що служить основою, є щільним, а підлога буде створюватися зі штучних компонентів (це може бути підлогова плитка для автосервісу), підстильний шар допускається робити з піску й інших сипучих матеріалів. Якщо ж конструкцію підлогового покриття планується монтуватися на слабкі ґрунти або на перекриття між поверхами (монолітні або збірні), його створюють з бетону з метою облаштування жорсткої основи.
Нерідко до складу підстильних шарів на міжповерхових бетонних перекриттях входять звуко- і теплоізоляційні прокладки з використанням напівжорстких або сипучих матеріалів. Наприклад, використовують керамзит. Перш ніж облаштувати фінішну заливку, поверхню даного виду підстильних шарів слід зафіксувати стяжкою на основі бітуму або цементно-піщаної суміші.
Попри те, що підстильний шар, зроблений зі збірних плит, призводить до подорожчання облаштування підлогового покриття в автосервісі, економічний ефект досягається внаслідок того, що скорочуються терміни введення об'єкта в експлуатацію.З метою прискорення термінів монтажу підлогового покриття, а також, коли на його поверхню буде встановлюватися без спеціальних фундаментів важке технологічне обладнання, наприклад шиномонтажне влаштування, що має вагу до 15 тонн, підстильний шар роблять «силовим» - товщиною близько 20 сантиметрів. Для цього використовують монолітний бетон або збірні ЖБ плити.
Щоб захистити підстильний шар від проникнення рідини під покриття, суцільним килимом монтують гідроізоляцію, яку виконують із застосуванням спеціальних матеріалів. У зонах СТО, де можливе попадання на підлогу агресивних хімічних сполук, таких як кислота та луг, шар гідроізоляції заведено захищати плитками (керамічними або кам'яними), які поміщають на нього, застосовуючи розчин рідкого скла.
Коли підстильні шари влаштовують безпосередньо на землю, іноді виникає необхідність їх захисту від ґрунтових вод в разі підняття рівня в результаті погодних умов. Найчастіше подібні проблеми виникають навесні. Захист у такому випадку створюють із застосуванням бітуму, щебеню, утрамбовуючи ґрунт. Іноді використовують легкий асфальтобетон, укладаючи його шаром під підстильний шар прямо на ґрунт.
Як показує практика, витрати на облаштування підлогового покриття для СТО складають приблизно 20% від кошторисної вартості зведення одноповерхової будівлі для підприємства автосервісу. Що стосується витрати бетонних розчинів для підлогових поверхонь, вона може досягати 50% всієї потреби в бетоні, необхідному для завершення будівельних робіт.
Тому при розв'язанні питання вибору підлоги для автосервісу слід враховувати не тільки перелік послуг, які планується надавати власникам транспортних засобів, потрібно брати до уваги економічну вигоду від дострокового введення в експлуатацію будівлі, збільшення терміну служби поверхні покриття і наявність можливості легко і швидко передислокувати обладнання.